Indret din butik sådan her!

Er du indehaver af en butik, og er i tvivl omkring indretningen? Dette indlæg sætter fokus på netop butiksindretningen, og ser på hvilke faktorer som er vigtige for dig og din butik.

 

God atmosfære

Når du indretter din butik kan man sagtens tage dele af sin egen personlige og private indretning med i butikkens. Sæt dit personlige præg på butikken. Dette virker troværdigt over for kunderne, og du føler selv en bedre atmosfære.

Skab gerne en hjemlig stemning i butikken, som spreder glæde og hygge blandt kolleger og kunder. Indret eksempelvis med en gulvlampe i hjørnerne, netop for at skabe en god stemning.

Vigtigst er at indretningen bliver harmonisk i forhold til butikkens ydelser. Det skal passe sammen.

 

Space management

Når du skal indrette din butik bør du have Space management med i overvejelserne. Space management betyder, at indrette sin butik bedst muligt i forhold til at sælge flest produkter – Altså en indretning som i sidste ende optimere dit salg.

Dette kan gøres på mange forskellige måder. De mest kendte og spektakulære metoder ses f.eks. i IKEA. Her har de benyttet Space management ved at lave en slags labyrint som kunden skal følge – For at kigge på køkkenudstyr skal du stadig gå gennem alle de andre afdelinger.

Et andet eksempel er sportskæden stadium, som har anlagt en løbebane rundt i hele butikken, som har til formål at guide kunden rundt i butikken.

Space management er altså en metode som skal hjælpe med, at guide kunden rundt i butikken på bedste vis.

 

Skab gerne en WOW effekt

Få dine kunder til at huske dig. Hvis ikke på grund af dine produkter eller ydelser, så skal de huske dig ved butiksindretningen.

Skab en WOW effekt med din indretning. Vær gerne kreativ og innovativ i din indretning. Eksperimenter med inventar og pyntegenstande, som inspirere både dig og kunderne. Vælg fx en klassisk Louis Poulsen lampe over disken, og benyt Cube lamper rundt på væggene. Det er nemlig super lækker når der kommer lys i lokalet.

Det handler om at holde dine kunder i butikken, og her kan en inspirerende og fed indretning hjælpe.

Det er samtidig vigtigt at holde en nogenlunde ens stil gennem butikken. Indretningen må ikke blive for rodet og uoverskuelig. Dette kan forvirre og forstyrre kunderne. Der skal derfor findes en balance som er passende.

Hvis der fx er tale om tøjbutikker som sælger til begge køn, er det vigtigt at være helt klar i sine afdelinger. Indretningen skal tydeligt indikere at du nu er i kvindeafdelingen eller herreafdelingen.

 

Indretning i butiksvindue

Butiksvinduet er butikkens ansigt udadtil. Det er her hvor du kan tiltrække nye forbipasserende kundeemner. Mange butiksvinduer er kedelige og uinteressante, og virker som en ligegyldig og modløs indsats af den enkelte butik. BRUG jeres butiksvinduer med omhu!

Det er her hvor du som butiksejer kan være ekstra kreativ og dekorere en udstilling som kan trække kunder i butikken. Brug gerne sæsonpræget udstillinger i vinduet, som fortæller om det sidste nye eller sæsonens trends og tendenser.

Se butiksvinduet som en reklamesøjle som gerne må fornyes ofte, så forbipasserende får forskellige og alsidige indtryk.

Se også havemøbler til terrassen her

Du vil måske også kunne lide det..